Postępy psychiatrii i nuerologii


ISSN 1234-8279

ISSN on-line 2449-9315 

 

MNiSW: 20

Index Copernicus 2023: 90,54

 

 

Panel redakcyjny
Zgłaszanie i recenzowanie prac online

Archiwum 1995–2023

1995, tom 11, zeszyt 2-3
Artykuł

Genetycznie uwarunkowany metabolizm leków psychotropowych

Halina Matsumoto1, Maria Radziwon-Zaleska1, Michał Skalski1, Paweł Kunicki1
1. I Klinika Psychiatryczna AM w Warszawie; Zakład Biochemii Instytutu Kardiologii w Warszawie-Aninie
Farmakoterapia w Psychiatrii i Neurologii, 1995, 2-3, 3-16
Streszczenie

Autorzy przedstawiają aktualny stan wiedzy na temat genetycznie uwarunkowanego metabolizmu leków psychotropowych oraz jego wpływu na skuteczność i bezpieczeństwo farmakoterapii.

Dbamy o Twoją prywatność

Ciasteczka, czyli niewielkie dokumenty tekstowe, wykorzystywane są przez witryny internetowe, aby poprawić efektywność korzystania z nich przez użytkowników.

Zgodnie z prawem, zezwala się na zapisywanie ciasteczek na urządzeniu użytkownika tylko wtedy, gdy są one kluczowe dla działania danej strony. W przypadku innych typów ciasteczek, wymagana jest zgoda użytkownika.

Nasza strona wykorzystuje różnorodne ciasteczka, w tym te dostarczane przez zewnętrzne serwisy, które są obecne na naszym portalu.

Dostosuj zgody
Twoje wybory dotyczące prywatności

W tym panelu możesz wyrazić swoje preferencje związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych. Możesz przejrzeć i zmienić wyrażone wybory w dowolnym momencie, wyświetlając ten panel ponownie za pomocą podanego łącza. Aby odmówić zgody na określone czynności przetwarzania opisane poniżej, wyłącz przełączniki lub użyj przycisku „Odrzuć wszystko” i potwierdź, że chcesz zapisać swoje wybory.

Te pliki są niezbędne do działania naszej strony internetowej, dlatego też nie możesz ich wyłączyć.
Ciasteczka preferencyjne pozwalają witrynie przechowywać dane zmieniające jej wygląd lub sposób działania, takie jak wybrany język lub region pobytu użytkownika.
Umożliwia wykorzystanie pamięci przeglądarki (takiej jak ciasteczka) związanej z analizą, np. czas trwania wizyty.
Ciasteczka marketingowe są używane do monitorowania aktywności użytkowników na różnych witrynach internetowych. Mają za zadanie prezentować reklamy dopasowane do zainteresowań i potrzeb konkretnych użytkowników, co sprawia, że są one bardziej wartościowe dla wydawców oraz zewnętrznych reklamodawców.